Page 22 - Fem-ho per projectes
P. 22

                                      22  CICLE SUPERIOR               DE LES COVES ALS CASTELLS HISTÒRIA • fonts • línia del temps • edats • prehistòria • edat antiga (ibers, grecs, romans) • edat mitjana. DEL “TERRA A LA VISTA” AL “SALVEM LA TERRA” HISTÒRIA • edat moderna • edat contemporània • el món avui... GEOREPORTERS GEOGRAFIA • relleu, paisatge i clima. • terratrèmols i tsunamis • interpretacions cartogràfiques • gràfics • riscos mediambientals • Catalunya, Espanya i el món • la protecció del medi. COM INVENTEM? NATURA I TECNOLOGIA • matèria • energia • llum • so • calor, electri- citat • observació i experimentació científica, interacció dels éssers vius amb el medi • ecosistemes • energia • màquines • disseny • reciclatge • sostenibilitat... TERRÍCOLES O MARCIANS? VIDA I SISTEMA SOLAR • Terra, Mart i el sistema solar • microorganis- mes i relació dels éssers vius amb el medi • avenços en alimentació i salut • reproducció humana • fonts d’energia • esgotament dels recur- sos • impacte tecnològic • diferents organitzacions socials • tecnologia... SANS I ESTALVIS SALUT I PREVENCIÓ • aparells del cos humà • riscos tabac i alco- hol • locomoció i relació humana • nutrició • materials • prevenció • hàbits saludables • seguretat... JUSTIFICACIÓ - PRESENTACIÓ Els alumnes viatjaran en el temps per descobrir com eren els nostres avantpassats més an- tics, des de la prehistòria a l’edat mitjana, i descobriran què és la història i per a què serveix. Tirarem enrere en el temps, però no gaire: just per veure què ha passat en els darrers segles de la nostra història i com això ha marcat com és el món avui. Treballant les notícies que re- flecteixen el nostre entorn, observarem com és la Terra per fora i per dins i com les per- sones hem arribat a alterar el medi. Ens endinsarem en l’apassio- nant món de la biomimètica per descobrir que la natura és la millor i la principal font d’ins- piració de models per inventar qualsevol cosa. A partir del coneixement de les característiques de la Terra i de la vida en el nostre planeta, els alumnes estudiaran la viabi- litat de la vida humana en un altre planeta com a resposta als problemes actuals. Ens endinsarem en el camp de la prevenció dels accidents i dels contagis a l’escola. Actuant com a investigadors anirem desco- brint zones i conductes de risc que es poden millorar i fer les més segures. REPTE • Com podem fer de “padrins d’història” dels nens i les ne- nes de CI? • Un youtuber famós ens de- mana ajut per documentar el guió d’una pel·lícula sobre una nissaga familiar. Com l’ajudarem? • Les notícies i reportatges són cosa de “grans”? • Com treballen els periodistes especialitzats? • Com podem fer de georeporters? • Biomimètica: com ens ajuda la natura a inventar? • Ariadna Farrés, investigadora de la NASA, ens ajudarà a res- pondre el nostre repte: la colo- nització de Mart és la solució al canvi climàtic, la contami- nació i la superpoblació de la Terra? • Quines millores es poden fer a l’escola pel que fa al grau de seguretat i salut? PRODUCTE/S x Jornada de portes obertes per als fillols de CI (màquina/por- ta del temps). x Storyboard o guió il.lustrat. x Recull de documentació grà- fica i textual. x Georeportatge digital (revista digital, a l’estil d’un National Geographic). x Dissenyem el prototip d’un in- vent inspirat en la natura. x Divulguem els valors del nostre prototip defensant-lo davant un comitè d’experts. x Audiovisual artístic (animació, fotografies, música, vídeo...) en el qual mostrem com volem que sigui el planeta que habitem. x Dissenyem indicacions i pro- tectors per fer l’escola encara més segura. x Curset de primers auxilis.                                               


































































































   20   21   22   23   24