Page 20 - Fem-ho per projectes
P. 20

                                      20  CICLE INICIAL           DESCOBRIM LA NOSTRA ESCOLA L’ESCOLA • entorn proper • perso- nes de l’escola • espais de l’es- cola • materials • el pas del temps • relació escola-família • activitats • el valor d’anar a l’escola • la di- versitat... EL MISTERI DEL TEMPS EL TEMPS • etapes de la vida • pas del temps en l’entorn • dia i nit • estacions • passat, present i futur • mesura del temps • eines per or- ganitzar-nos... JUGUEM JOCS I JOGUINES • tipus de jocs i joguines • instruccions • materials • energia • entorn de joc • disseny i creació... AMB TOTS ELS SENTITS ELS SENTITS • les parts del cos • emocions i sentiments • l’olfacte • el gust • la vista • el tacte • l’oïda • qualitats que es perceben amb els sentits • hàbits i pràctiques d’higiene corporal... AMB ELS ANIMALS NO TOT S’HI VAL ELS ANIMALS • característiques i morfologia dels animals vertebrats • grups d’animals • desplaçament • alimentació • reproducció i cicle vital • hàbitat • relació amb les per- sones • benestar i protecció dels animals... SOM ARTISTES L’ART • experimentació • volum i pla • representació de la realitat • materials • tècniques • pintura • escultura • artistes catalans • espais • creació... JUSTIFICACIÓ - PRESENTACIÓ Els alumnes s’adonaran que formen part d’una comunitat d’aprenentatge i que l’escola som tots. Els alumnes comprendran la necessitat de mesurar el temps per viure en societat. Els alumnes s’adonaran que davant un “problema” o una situació determinada poden actuar i solucionar-lo (millorar o diversificar l’espai i el temps de joc). Els alumnes comprendran la importància dels sentits per relacionar-se amb l’entorn a través d’una proposta engres- cadora: aconseguir un codi de programació per millorar el robot que estan construint uns científics i donar-li els sentits, que encara li falten. Investigant sobre els animals vertebrats, els alumnes apren- dran quines necessitats tenen els diferents animals i s’adona- ran que, amb el coneixement, poden ajudar a conscienciar els altres de les conseqüències de tenir determinades mascotes. Els alumnes s’acostaran al món de l’art plàstic i d’alguns artistes representatius i apren- dran a organitzar-se per crear un espai on exposar les seves creacions. REPTE • Com és l’escola d’ara? • Què vol dir anar a l’escola? • Com ho explicarem? • Per què és important mesurar el temps? • Com podem organitzar el nostre temps? • Sempre juguem al mateix? • Com podem millorar l’estona del pati? • Ajudem la doctora Smith? • Com ho farem per saber moltes coses dels sentits i aconseguir el codi del robot Puck? • Ens han arribat notícies pre- ocupants sobre el tracte que reben alguns animals. • Què podem fer per reduir l’abandonament i el tracte inadequat de les mascotes? • Per què els artistes exposen les seves obres? On i com ho fan? • I nosaltres, com podem ex- posar les nostres obres? x x x x x x x x x PRODUCTE/S Representació plàstica de les persones que fem la nostra escola. Exposició sobre la nostra escola. Construcció d’un calendari personalitzat. Construcció d’un rellotge de sorra. Disseny i construcció de jocs i joguines. Organització d’una jornada per compartir els jocs i jogui- nes creats. Superar un escape room relacionat amb el cos i els sentits, que amaga el codi buscat. Elaboració d’una campanya de conscienciació sobre quins animals són adequats com a mascotes. Creació d’un espai d’exposicions (el nostre “museu”) on podrem mostrar les nostres creacions.                           


































































































   18   19   20   21   22