Page 38 - Itineraris
P. 38

  Com són els itineraris del medi social i cultural? Dins de l’itinerari hi ha una seqüència didàctica que segueix unes fases.   La colla de cada curs és real. Nens i nenes de diferents escoles de Catalunya ens presenten el seu dia a dia. Empatia assegurada! S’alterna el treball individual amb el treball per parelles, la cooperació en grup petit, així com les activitats col·lectives.   Passos de la seqüència.     Situació inicial.       Pregunta o repte.       Individual  Per parelles   En grup   Tots junts    Objectius de l’itinerari per dimensions.  El color indica la dimensió.   SITUACIÓ INICIAL La situació inicial és clau en cada itinerari perquè és la que serveix per despertar l’interès i motivar els alumnes. A més, genera una pregunta o un repte que hauran de resoldre durant la setmana. D’aquesta manera, els períodes són breus i són ajustables al ritme dels nens i les nenes. APRENENTATGE I CONSOLIDACIÓ A partir del repte, es proposen una sèrie d’activitats per acompanyar l’alumne en el seu procés d’aprenentatge. Les activitats són molt variades per mantenir l’interès –manipulatives, orals, escrites, de síntesi, de reflexió, digitals, amb imatges, d’avaluació...– i estan enllaçades seguint una seqüència didàctica lògica.  38 


































































































   36   37   38   39   40