Page 16 - Itineraris
P. 16

  Treball cooperatiu El treball cooperatiu és clau en el projecte Itineraris. La cooperació ben entesa afavoreix l’aprenentatge entre iguals, el respecte als diferents talents i intel·ligències, de manera que cada nen o nena pot arribar a desenvolupar tot el seu potencial personal, les seves capacitats i competències. Des de les guies se suggereixen estratègies concretes com l’1-2-4, el foli giratori, el llapis al mig o la lectura compartida perquè l’aprenentatge sigui realment cooperatiu i no solament col·laboratiu. Forma part del procés d’aprenentatge i com a tal pot ser avaluat. Les activitats cooperatives es marquen en els llibres amb el pictograma , però en els itineraris també es fomenten el treball i l’autonomia personals amb activitats individuals , la interacció grupal amb les activitats col·lectives i el treball per parelles que serveix moltes vegades per preparar els nens i les nenes per al treball col·laboratiu. Treball manipulatiu i experimental Perquè moltes coses s’aprenen per experiència, “fent”, els itineraris proposen activitats manipulatives per assimilar determinats continguts, procedimentals per aprendre a fer determinats tipus de textos, per exemple, o experimentals, per elaborar hipòtesis i comprovar-les. No cal disposar d’espais especials ni d’un material específic. Les propostes són assequibles i permeten el treball cooperatiu i per parelles.         16 


































































































   14   15   16   17   18