Unitat 0 (06-09)
Quina terra més rodona! (12-29)
Crestes retallades (30-45)
L'aigua és mandrosa (46-63)
Cel rogent, pluja o vent (64-79)
Animals i animalades (84-101)
Com el peix a l'aigua (102-117)
Cada ovella amb la seva parella (118-135)
A la taula i al llit, al primer crit! (136-151)
Bufa, quina fumera! (156-157)
Qui no té memòria, ha de tenir cames (174-189)
Temps era temps... (190-207)
L'Omar sent amor per Roma (208-223)
UN MÓN MILLOR: Els recursos naturals
UN MÓN MILLOR: Vida sana
UN MÓN MILLOR: La memòria
  • Comenteu amb els alumnes l’objectiu de la sessió: saber que de vegades ens cal “improvisar” i que la llengua té un seguit de recursos que ens poden ajudar a fer-ho en algunes situacions. El treball principal d’aquest taller contribueix a l’adquisició de la competència comunicativa lingüística i audiovisual, i artística i cultural. Afavoreix l’expressió i comunicació a través dels llenguatges.
  • Demaneu als alumnes que escoltin atentament l’àudio del fragment dramatitzaticones_recursos%202.ai dues vegades com a mínim: la primera, per a situar-se en el context en què tenen lloc els jocs lingüístics, i la segona, per a estar atents als detalls.
  • A continuació, proposeu-los que facin la lectura conjunta de les preguntes referents a l’audició. Si ho creieu convenient, podeu tornar a passar l’àudio i llegir el PDF de la transcripció del text oralicones_recursos%202.ai.
    • Si disposeu de PDI, podeu projectar el PDF i utilitzar l’eina de la cortina perquè els alumnes puguin seguir la lectura a la vegada que escolten l’àudio.
    • Si no disposeu de PDI, els alumnes trobaran els textos orals al final del llibre de l’alumne.
  • Com a activitat complementària al treball de comprensió i expressió oral, podeu muntar un concurs d’embarbussaments per a aquells alumnes que es vegin capaços de dir-los molt de pressa. Us en facilitem alguns més:
    • En Ferran Ferrer feia fum i foc ferrant ferro fort.
    • Duc pa sec al sac, m’assec on sóc i el suco amb suc.
    • Un plat pla ple de pebre negre n’era. Un plat pla ple de pebre negre està.
    • En Pere Peret pintor, premiat per Portugal, pinta gots i potinguetes per a posar pebre picant.
  • Si disposeu de PDI, podeu treballar conjuntament altres jocs lingüístics. En la pàgina web del portal edu365.caticones_recursos%202.ai trobareu un gran ventall d’activitats educatives multimèdia.

ESCOLTA I COMPRÈN

El primer parla de carregar i descarregar el carro, el segon parla de collir codonys i el tercer fa referència al temps meteorològic.

Cal inventar una situació en què apareguin les paraules proposades.

El primer fa gràcia perquè el nen entén que el senyor necessita diners per a comprar-se els gelats de tots els gustos. El segon juga amb les paraules i allò que representa que ha d’alleujar el personatge de la germana encara agreuja més el problema.

ANALITZA

• L’embarbussament.

• La invenció d’un text breu en què hi hagi d’haver unes paraules proposades.

• L’acudit.

Prepara

Respostes procedimentals.

EXPLICA

Resposta procedimental.

Àudio

00:00

x