Unitat 0 (06-09)
Quina terra més rodona! (12-29)
Crestes retallades (30-45)
L'aigua és mandrosa (46-63)
Cel rogent, pluja o vent (64-79)
Animals i animalades (84-101)
Com el peix a l'aigua (102-117)
Cada ovella amb la seva parella (118-135)
A la taula i al llit, al primer crit! (136-151)
Bufa, quina fumera! (156-157)
Qui no té memòria, ha de tenir cames (174-189)
Temps era temps... (190-207)
L'Omar sent amor per Roma (208-223)
UN MÓN MILLOR: Els recursos naturals
UN MÓN MILLOR: Vida sana
UN MÓN MILLOR: La memòria

L’escenari d’aquesta unitat és la prehistòria. Amb aquest escenari de fons, els alumnes aprendran a expressar les seves emocions, coneixeran diversos tipus de diccionaris, descobriran quins verbs són regulars i quins són irregulars i aprendran a escriure retrats de personatges.

  • Proposeu als alumnes que facin l’activitat inicialPICTO%20nou.ai del quadern interactiu. La poden fer individual­ment o entre tots.
  • El treball que us proposem en el còmic d’entrada de la unitat us servirà per a treballar la competència comunicativa i lingüística i per a sondejar els coneixements previs dels alumnes sobre diversos aspectes. A més a més, el treball col·lectiu d’aquesta activitat afavoreix l’agilitat en l’ús del vocabulari, el domini del llenguatge, la comunicació amb els companys i les companyes de classe i, finalment, l’ampliació de coneixements previs de l’alumne.
  • Demaneu als alumnes que observin la làmina, que resolguin les preguntes plantejades i que, després, contestin aquestes preguntes oralment:
    • A quin escenari es troben els nens i les nenes de les vinyetes?
    • Quin tipus de llibre estan consultant?
    • Coneixeu el nom d’algun animal prehistòric?
    • Per què en l’última vinyeta un dels personatges s’enfada?
  • Porteu quatre imatges de pintures rupestres (en podeu trobar en aquest enllaçicones_recursos%202.ai), formeu quatre grups d’alumnes i repartiu-los-les. Demaneu-los que comentin les pintures entre ells: què hi veuen, quins són els colors utilitzats i l’origen d’aquests pigments, quina tècnica devien fer servir per a pintar les coves i com devia ser la vida diària a la prehistòria. Si us sembla interessant i convenient, feu que cada grup exposi les seves conclusions a la resta de la classe.
  • També podeu mostrar als alumnes la diversitat de pintures rupestres que s’ha trobat a l’arc mediterrani, a partir de l’enllaç de la Guia del Patrimoni de la Humanitaticones_recursos%202.ai.
  • Per a organitzar el treball de la unitat, disposeu de la programació en format de texticones_recursos%202.aio en format PDFicones_recursos%202.ai, que us permetrà adaptar els objectius, els continguts, les competències bàsiques i els criteris d’avaluació al vostre grup classe.

Àudio

00:00

x