Unitat 0 (06-09)
Quina terra més rodona! (12-29)
Crestes retallades (30-45)
L'aigua és mandrosa (46-63)
Cel rogent, pluja o vent (64-79)
Animals i animalades (84-101)
Com el peix a l'aigua (102-117)
Cada ovella amb la seva parella (118-135)
A la taula i al llit, al primer crit! (136-151)
Bufa, quina fumera! (156-157)
Qui no té memòria, ha de tenir cames (174-189)
Temps era temps... (190-207)
L'Omar sent amor per Roma (208-223)
UN MÓN MILLOR: Els recursos naturals
UN MÓN MILLOR: Vida sana
UN MÓN MILLOR: La memòria

L’escenari d’aquesta unitat està vinculat amb la història, des de la història com a àrea de coneixement fins a la història personal de cadascú. Amb aquest escenari de fons, els alumnes aprendran a fer una exposició oral davant la classe, a fer servir correctament l’article apostrofat i a gestionar la feina en un treball en grup, una de les tècniques de treball que els seran més útils al llarg de la seva escolaritat.

  • Proposeu als alumnes que facin l’activitat inicialPICTO%20nou.ai del quadern interactiu. La poden fer individual­ment o entre tots.
  • El treball que us proposem en el còmic d’entrada de la unitat us servirà per a treballar la competència comunicativa i lingüística i per a sondejar els coneixements previs dels alumnes sobre diversos aspectes. A més a més, el treball col·lectiu d’aquesta activitat afavoreix l’agilitat en l’ús del vocabulari, el domini del llenguatge, la comunicació amb els companys i les companyes de classe i, finalment, l’ampliació de coneixements previs de l’alumne.
  • Demaneu als alumnes que observin la làmina, que resolguin les preguntes plantejades i que, després, contestin aquestes preguntes oralment:
    • A quin escenari són els nens i nenes?
    • Què miren?
    • Què hi ha escrit darrere de cada fotografia?
    • Quina és la temàtica de l’exposició oral que volen preparar?
  • Després de llegir el còmic, comenceu un debat informal sobre les diferents etapes històriques. Pregunteu-los si, pel que han llegit i han vist al cinema o a la televisió, tenen una etapa històrica preferida: l’imperi Romà, l’edat mitjana o el mateix segle xxi, amb les innovacions tecnològiques incloses... Demaneu-los que expliquin també d’on els provenen els coneixements d’aquella etapa i què és el que més els agrada i el que més els desagrada.
  • Per a organitzar el treball de la unitat, disposeu de la programació en format de texticones_recursos%202.aio en format PDFicones_recursos%202.ai, que us permetrà adaptar els objectius, els continguts, les competències bàsiques i els criteris d’avaluació al vostre grup classe.

Àudio

00:00

x