Unitat 0 (06-09)
Quina terra més rodona! (12-29)
Crestes retallades (30-45)
L'aigua és mandrosa (46-63)
Cel rogent, pluja o vent (64-79)
Animals i animalades (84-101)
Com el peix a l'aigua (102-117)
Cada ovella amb la seva parella (118-135)
A la taula i al llit, al primer crit! (136-151)
Bufa, quina fumera! (156-157)
Qui no té memòria, ha de tenir cames (174-189)
Temps era temps... (190-207)
L'Omar sent amor per Roma (208-223)
UN MÓN MILLOR: Els recursos naturals
UN MÓN MILLOR: Vida sana
UN MÓN MILLOR: La memòria

L’escenari d’aquesta unitat està vinculat amb la relació de les persones amb l’entorn i el nostre aparell locomotor. Amb aquest escenari de fons, els alumnes aprendran a recitar poemes en veu alta, treballaran un poema relacionat amb un fantasma a qui han robat els ossos, aprendran a identificar els diftongs i els hiats i coneixeran una nova tècnica de treball: la cerca d’informació.

  • Proposeu als alumnes que facin l’activitat inicialPICTO%20nou.ai del quadern interactiu. La poden fer individualment o entre tots.
  • Les activitats que us proposem en el còmic d’entrada de la unitat us serviran per a treballar la competència comunicativa i lingüística i per a sondejar els coneixements previs dels alumnes sobre diversos aspectes. A més a més, el treball col·lectiu d’aquesta activitat afavoreix l’agilitat en l’ús del vocabulari, el domini del llenguatge, la comunicació amb els companys i les companyes de classe i, finalment, l’ampliació dels coneixements previs dels alumnes.
  • Demaneu als alumnes que observin la làmina, que resolguin les preguntes plantejades i que, després, contestin aquestes preguntes oralment:
    • A quin escenari es troben els nens i les nenes?
    • De quins temes estan parlant?
    • Què s’han d’inventar?
  • Proposeu als alumnes que expliquin alguna experiència que tingui a veure amb l’exercici físic.
  • En aquesta unitat es treballa, sobretot, la poesia, que sovint no és el tipus de text més proper als nens i les nenes, la qual cosa fa necessària una motivació especial, no sempre fàcil. Pregunteu-los si els agrada la poesia, si coneixen algun poema, quina experiència han tingut amb la poesia, què els suggereix la lectura d’un poema, etc.
  • Per a organitzar el treball de la unitat, disposeu de la programació en format de texticones_recursos%202.ai o en format PDFicones_recursos%202.ai, que us permetrà adaptar els objectius, els continguts, les competències bàsiques i els criteris d’avaluació al vostre grup classe.

Àudio

00:00

x