Unitat 0 (06-09)
Quina terra més rodona! (12-29)
Crestes retallades (30-45)
L'aigua és mandrosa (46-63)
Cel rogent, pluja o vent (64-79)
Animals i animalades (84-101)
Com el peix a l'aigua (102-117)
Cada ovella amb la seva parella (118-135)
A la taula i al llit, al primer crit! (136-151)
Bufa, quina fumera! (156-157)
Qui no té memòria, ha de tenir cames (174-189)
Temps era temps... (190-207)
L'Omar sent amor per Roma (208-223)
UN MÓN MILLOR: Els recursos naturals
UN MÓN MILLOR: Vida sana
UN MÓN MILLOR: La memòria

L’escenari d’aquesta unitat són els éssers vius i la relació amb el medi. Amb aquest escenari de fons, els alumnes aprendran a descriure un animal, a conèixer la diferència entre un sinònim i un antònim, a identificar oracions amb el subjecte el·líptic i a descriure l’escenari d’un text narratiu.

  • Proposeu als alumnes que facin l’activitat inicialPICTO%20nou.ai del quadern interactiu. La poden fer individualment o entre tots.
  • Les activitats del còmic d’entrada de la unitat us serviran per a treballar la competència comunicativa i lingüística i per a sondejar els coneixements previs dels alumnes sobre diversos aspectes. A més a més, el treball col·lectiu d’aquesta activitat afavoreix l’agilitat en l’ús del vocabulari, el domini del llenguatge, la comunicació amb els companys i les companyes de classe i, finalment, l’ampliació de coneixements previs dels alumnes.
  • Demaneu als alumnes que observin la làmina, que resolguin les preguntes plantejades i que, després, contestin aquestes preguntes oralment:
    • De quin animal parlen els personatges en la primera vinyeta?
    • A quin joc juguen?
    • Quin nombre és “dues vegades dos”?
    • De quina manera preguntaries si l’animal és un mamífer, tenint en compte que no es pot respondre ni sí ni no, ni blanc ni negre, ni tres ni quatre?
  • Proposeu als alumnes que expliquin alguna experiència que hagin tingut amb animals.
  • Podeu aprofitar la motivació que solen tenir els nens i les nenes envers els animals per a parlar sobre diferents temes que s’hi relacionen: la cura i les obligacions que comporten les mascotes o, pel que fa als animals més salvatges, els perills d’extinció i la importància que tenen per als ecosistemes o, fins i tot, el tracte que donen algunes persones a aquests animals (abrics de pells, pesca i consum excessiu de taurons per a l’alimentació humana...).
  • Convideu els alumnes a conèixer diferents organitzacions dedicades a la defensa dels animals i dels seus drets. Expliqueu-los que aquestes organitzacions fan tasques molt importants quant a la repoblació d’espècies, la conservació d’espècies en perill d’extinció i la denúncia de maltractaments. Digueu-los que entrin en la pàgina web de l’Associació Defensa Drets Animalsicones_recursos%202.ai, fundada el 1976, la primera ONG espanyola dedicada a la defensa i el benestar dels animals en general, i en la pàgina web d’AVIAM, Associació per a la Vigilància i la Inspecció de l’Animal Maltractaticones_recursos%202.ai.
  • Per a organitzar el treball de la unitat, disposeu de la programació en format de texticones_recursos%202.aio en format PDFicones_recursos%202.ai, que us permetrà adaptar els objectius, els continguts, les competències bàsiques i els criteris d’avaluació al vostre grup classe.

Àudio

00:00

x