Unitat 0 (06-09)
Quina terra més rodona! (12-29)
Crestes retallades (30-45)
L'aigua és mandrosa (46-63)
Cel rogent, pluja o vent (64-79)
Animals i animalades (84-101)
Com el peix a l'aigua (102-117)
Cada ovella amb la seva parella (118-135)
A la taula i al llit, al primer crit! (136-151)
Bufa, quina fumera! (156-157)
Qui no té memòria, ha de tenir cames (174-189)
Temps era temps... (190-207)
L'Omar sent amor per Roma (208-223)
UN MÓN MILLOR: Els recursos naturals
UN MÓN MILLOR: Vida sana
UN MÓN MILLOR: La memòria

L’escenari d’aquesta unitat té a veure amb el relleu terrestre i els paisatges naturals. Amb aquest escenari de fons, els alumnes aprendran a descriure imatges tenint en compte els sentiments que els desperten, a més de constatar les diferents tipologies textuals amb què ens podem trobar.

  • Proposeu als alumnes que facin l’activitat inicialPICTO%20nou.ai del quadern interactiu. La poden fer individualment o entre tots.
  • Les activitats que us proposem en el còmic d’entrada de la unitat us serviran per a treballar la competència comunicativa i lingüística i per a sondejar els coneixements previs dels alumnes sobre diversos aspectes. A més a més, el treball col·lectiu d’aquesta activitat afavoreix l’agilitat en l’ús del vocabulari, el domini del llenguatge, la comunicació amb els companys i les companyes de classe i, finalment, l’ampliació de coneixements previs dels alumnes.
  • Demaneu als alumnes que observin la làmina, que resolguin les preguntes plantejades i que, després, contestin aquestes preguntes oralment:
    • Què miren els nens pel balcó?
    • Amb què comparen la Terra?
  • Demaneu-los que expliquin alguna experiència viscuda que tingui com a escenari un paisatge de muntanya.
  • Comenteu altres històries en què el paisatge és tan important que gairebé es tracta d’un personatge més. Poden ser reals o de ficció, com les dels supervivents de l’accident aeri narrat en Viuen o com les que explica Rudyard Kipling en El llibre de la selva.
  • Imagineu entre tots les sensacions i les experiències que poden tenir els protagonistes de les històries anteriors: com se senten, d’on poden treure el menjar, què troben a faltar, com es diverteixen...
  • Demaneu-los que facin memòria i, entre tots, feu una llista de les grans serralades mundials que coneguin. Després, localitzeu-les en un mapa, en un atles o en una bola del món.
  • Per a organitzar el treball de la unitat i adaptar els objectius, els continguts, les competències bàsiques i els criteris d’avaluació al vostre grup classe, disposeu de la programació en format de text icones_recursos%202.ai o en PDFicones_recursos%202.ai.

Àudio

00:00

x