Unitat 0 (06-09)
Quina terra més rodona! (12-29)
Crestes retallades (30-45)
L'aigua és mandrosa (46-63)
Cel rogent, pluja o vent (64-79)
Animals i animalades (84-101)
Com el peix a l'aigua (102-117)
Cada ovella amb la seva parella (118-135)
A la taula i al llit, al primer crit! (136-151)
Bufa, quina fumera! (156-157)
Qui no té memòria, ha de tenir cames (174-189)
Temps era temps... (190-207)
L'Omar sent amor per Roma (208-223)
UN MÓN MILLOR: Els recursos naturals
UN MÓN MILLOR: Vida sana
UN MÓN MILLOR: La memòria
  • Abans de llegir el text, demaneu als alumnes que expliquin quins records tenen de quan eren petits. Podeu convidar-los a explicar anècdotes, històries, sensacions..., qualsevol situació que els remeti a la infància i a connectar amb un record.
  • Comenteu-los que els records són font de coneixement per a les persones, que ens ajuden a entendre el que vivim i que ens serveixen d’experiència per a enfrontar-nos a situacions noves. També ens uneixen a aquelles persones que estimem i que potser ja no estan amb nosaltres.
  • Podeu proposar-los que en una cartolina gran enganxin fotografies seves de totes les edats i que la portin a l’escola. Després, cada nen pot explicar alguna anècdota relacionada amb una fotografia.

1

A L’Anastàsia.

B De sabó, pólvores de talc i colònia de lilàs.

C Davant dels regals fets per ella i regalats a l’àvia quan era petita.

2

Vestits, suèter, camisa de dormir, capsa de sabates amb un petjapapers, fotografies.

• Totes les paraules són noms.

3

D

4

En el moment en què pleguen els vestits de l’àvia i els envaeix la seva olor.

5

Resposta oberta.

Texto del audio interno

00:00

x