Unitat 0 (06-09)
Quina nit més estrellada! (12-29)
El sòl que trepitgem (30-45)
Hem vist la llum... en 3D! (46-63)
El pes del passat (64-79)
I tu, a qui t'assembles? (84-101)
Què sents per mi? (102-117)
Per llepar-se'n els dits! (118-135)
Ahir, avui i demà (136-151)
Roda el món i torna al Born (156-173)
I avui, on anem? (174-189)
Bon vent i barca nova! (190-207)
Temps era temps... (208-223)
La salut del planeta
La salut de les persones
La globalització
  • Comenteu amb els alumnes l’objectiu de la sessió: aprendre a fer una predicció amb el suport d’imatges.
  • Demaneu als alumnes que escoltin atentament l’àudio del fragment dramatitzaticones_recursos%202.ai dues vegades com a mínim. La primera, per a situar-se en el context en què té lloc la conversa, i la segona, perquè estiguin atents als detalls.
  • A continuació, podeu fer la lectura conjunta de les preguntes referents a l’audició. Si ho creieu convenient, podeu tornar a escoltar l’audició i fer la lectura del PDF de la transcripció del text oralicones_recursos%202.ai.
    • Si disposeu de PDI, podeu projectar el PDF i utilitzar l’eina de la cortina perquè els alumnes puguin seguir la lectura a la vegada que escolten l’àudio.
    • Si no disposeu de PDI, els alumnes trobaran els textos orals al final del seu llibre.
  • Exposeu als alumnes les frases següents i pregunteu-los quines són predictives per tal de facilitar i ampliar la tasca del taller.
    • L’any 2050 s’acabarà el petroli.
    • A causa del canvi climàtic, els óssos polars desapareixeran d’aquí a vint anys.
    • Tinc classe de matemàtiques.
    • Aquest disc que avui presentem serà un èxit de vendes.

Àudio

00:00

x