Unitat 0 (06-09)
El mar, com més té, més brama (12-27)
Cel rogent, pluja o vent (28-43)
A la vora del riu no hi facis el niu (44-61)
Qui fa marrada, torna a casa (62-77)
Qui tira floretes, tira amoretes (82-99)
Brams d'ase no arriben al cel (100-115)
Qui no corre, vola (116-133)
Qui té boca s'equivoca i qui té nas es moca (134-149)
A camí llarg, passaccurta (154-171)
Qui té bon veí, té bon matí (172-187)
Qui no té feina, el gat pentina (188-205)
Qui dia passa, any empeny (206-221)
UN MÓN MILLOR: La sostenibilitat
UN MÓN MILLOR: La biodiversitat
UN MÓN MILLOR: Els drets humans
  • Després que els vostres alumnes hagin llegit la lletra de Puff, el drac màgic, podeu proposar-los l’audició de la cançóicones_recursos%202.ai.
  • Després que els alumnes hagin copiat la cançó, demaneu-los que la tornin a copiar, aquest cop, però, amb les paraules que han canviat segons les indicacions del Taller d’escriure. Demaneu-los també que facin un dibuix que la il·lustri i que el comparin amb el que han fet de la cançó original. La idea és que en el dibuix de la cançó amb les paraules canviades es reflecteixin les variacions de contingut respecte de la cançó original.
  • Si disposeu de PDI, podeu projectar alguns treballs per a valorar-los i comentar-los entre tots. Aprofiteu per a recordar la importància d’una bona presentació a l’hora de fer els treballs (escriure amb bona lletra, respectar els marges del full, no fer faltes en copiar, etc.).
  • Per a complementar la cançó que es treballa en el llibre, podeu ensenyar als alumnes, si us sembla oportú, la cançó Oh, Susanna!, tradicional nord-americana. Trobareu la lletra de la cançó en un PDF descarregableicones_recursos%202.ai.
  • Seria interessant que féssiu participar en aquesta activitat nens i nenes d’altres cultures que o bé poden cantar una cançó del seu país a la resta de la classe o bé poden portar-la enregistrada perquè la resta d’alumnes la puguin sentir. Si la cançó pertany a una cultura la llengua de la qual els alumnes desconeixen, el nen o la nena que l’hagi portat haurà de traduir-la a la resta de la classe.

OBSERVA

Resposta procedimental.

ANALITZA I COMPRÈN

Puff. / És un drac. / Al fons del mar.

Amb un nen petit. / Un viatge molt llarg.

Volen visitar tot el món.

Continuació de la cançó:

Nobles reis i prínceps / s’inclinaven al seu pas / i quan Puff els va fer un crit / els pirates van callar.

Puff era un drac...

Els dracs viuen per sempre / però els nens es fan grans, / i va conèixer altres jocs / que li van agradar tant, / que una nit molt grisa i trista / el nen el va deixar, / i els brams de joia d’aquell drac / es van acabar.

Puff era un drac...

Doblegant el seu llarg coll, / el drac es va allunyar, / semblava que estava plovent / quan es va posar a plorar.

Tot sol, molt trist i moix, / el drac es va allunyar / i a poc a poc, molt lentament, / se’n tornà al fons del mar.

Àudio

00:00

x