Abelles, bolets i nombres (12-29)

L’escenari d’aquesta unitat és la reproducció dels éssers vius, centrat, primer, en els fongs i els bolets que formen per a reproduir-se i, després, en les abelles i el seu paper en la reproducció de les plantes amb flors.

Aprofitant l’escenari, els alumnes repassaran els nombres de més de 6 xifres i les operacions amb nombres naturals. També recordaran els angles, els seus tipus i les seves relacions.

  • Si els alumnes encara no han fet l’activitat inicialPICTO%20nou.ai en el seu espai digital, proposeu-los que la facin. És una manera divertida d’avançar algun concepte relacionat amb la unitat. També la podeu resoldre entre tots.
  • Podeu fer als alumnes algunes preguntes més i demanar-los que raonin per què han escollit l’operació que han de fer en cada cas:
    • Si els quatre amics i amigues van al bosc a identificar insectes i cada un troba cinc espècies diferents, quantes espècies d’insectes han identificat entre tots?
    • Si cada noia ha identificat dos insectes capaços de transportar pol·len i cada noi n’ha identificat només un d’aquest tipus, quants dels insectes que ha trobat el grup poden transportar pol·len?
    • Cada noi ha identificat dos coleòpters diferents, mentre que una de les noies n’ha trobat un i l’altra no n’ha trobat cap. Quants coleòpters ha identificat el grup?
    • Si cada insecte té sis potes, quantes potes tenen entre tots els insectes trobats?
  • Demaneu als nens i les nenes que responguin la pregunta del text de l’apartat “Ja ho saps?” (pàgina 12 del llibre de l’alumne), pensada per a aplicar la propietat commutativa del producte.
  • Trobareu les solucions de les preguntes d’aquestes orientacions i de l’apartat “Ja ho saps?” en un arxiu en format PDFicones_recursos%202.ai.
  • Digueu als alumnes que entrin en aquesta pàgina webicones_recursos%202.ai, en què trobaran informació sobre els insectes. Demaneu-los que anotin les quantitats que s’hi esmenten, en especial les que s’escriuen amb nombres de 6 xifres.
  • Demaneu als alumnes que facin propostes d’altres elements que es poden anar a buscar al bosc, com, per exemple, pinyons, i que inventin càlculs que es poden fer a partir d’aquests.
  • Podeu proposar als nens i les nenes que accedeixin a aquesta pàgina webicones_recursos%202.ai, en què trobaran ajuda per a escriure el nom en català dels nombres. Proposeu-los diferents nombres de sis xifres perquè els escriguin amb lletres. Així podran repassar i ampliar els seus coneixements sobre el sistema de numeració.
  • Per a organitzar el treball de la unitat i adaptar els objectius, els continguts, les competències bàsiques i els criteris d’avaluació al vostre grup de classe, disposeu de la programació en format texticones_recursos%202.ai i en format PDFicones_recursos%202.ai.

Àudio

00:00

x