El mar, com més té, més brama (12-27)
  • El protagonista de la lectura és en Gleb, un peix gat molt dormilega. Proposeu als nens i les nenes que s’imaginin un animal que, com en Gleb, pertanyi a dos medis diferents i que el dibuixin. Després, demaneu-los que ensenyin i expliquin el dibuix als companys i companyes i que diguin en quin medi creuen que viuria, de què s’alimentaria...
  • Feu les activitats següents abans de la lectura:
    • Presentació, motivació, activació i posada en comú dels coneixements previs sobre el tema de la lectura. Formulació de les primeres hipòtesis a partir del títol i les il·lustracions.
  • Lectura del text:
    • Abans de la lectura col·lectiva, podeu proposar una Iectura individual i silenciosa. Des­prés, proposeu als alumnes l’audició del texticones_recursos%202.ai.
    • Lectura guiada en grup i formulació de preguntes que en controlin la comprensió. Proposeu als alumnes que facin la lectura en veu alta: aviseu-los sobre la necessitat d’una bona entonació i dicció.
    • Treball de vocabulari: explicació contextualitzada del vocabulari rellevant per a la comprensió de la lectura (dormilega, turó, bocí, aldarull, raó...). Si disposeu de PDI, podeu utilitzar l’eina del focus per a assenyalar les paraules que no coneguin o destacar-les amb color.

Àudio

00:00

x