ESCOLTA
El dibuix A correspon a la situació 3. El dibuix B correspon a la situació 4. El dibuix
C correspon a la situació 2. El dibuix D correspon a la situació 1.
ANALITZA I COMPRÈN
- A: No. Perquè el nen escolta música i no sent la nena que el crida. No. B: Sí. Perquè
el plor i els gestos del nen indiquen a la mare que s’ha fet mal. Sí. C: No. Perquè
parlen llengües diferents. No. D: Sí. Perquè coneixen el significat dels colors del
semàfor. Sí.
- Es comuniquen amb un llenguatge propi. Els gossos borden, els gats miolen...
- Resposta oberta.
PREPARA
1 Bordant i miolant, cantant i fent mímica, amb gestos, amb els sentits (vista i oïda),
perquè miren la televisió.
2 Resposta procedimental.
3 Presentador de notícies: llenguatge oral; àrbitre en un partit de bàsquet: amb gestos,
principalment; una persona muda: amb la llengua dels signes (gestos); una escriptora:
amb la llengua escrita; un cantant: amb la paraula cantada i amb música; un gat: miolant.
EXPLICA’T
Resposta procedimental.