L’escenari d’aquesta unitat és la Terra: l’entorn físic i el lloc on vivim. L’aigua, i concretament el mar, té una gran presència al nostre planeta. Per aquest motiu, hem situat l’escenari a la platja. Amb aquest escenari de fons, els nens i les nenes reflexionaran sobre el fet comunicatiu —la manera com ens comuniquem, el llenguatge verbal i no verbal, la comunicació dels animals...—, consolidaran l’ordre alfabètic i treballaran la cançó com a mitjà d’expressió i comunicació.
- Si encara no heu vist el vídeo inicial de la unitat, passeu-lo a classe. Us aportarà moltes idees per a motivar els nens i les nenes, que podran començar a trobar respostes als interrogants del tema de la unitat.
- La pista de l’endevinalla us pot servir per a sondejar els coneixements previs dels alumnes sobre l’abecedari i l’ordre alfabètic.
- Quan els alumnes hagin resolt l’endevinalla del llibre (el mar), pregunteu-los si
els agrada anar a la platja i per què. Demaneu-los també que expliquin què veuen en
el dibuix. Podeu fer les preguntes següents:
- Què fan els nens i les nenes del dibuix?
- Quins animals hi apareixen?
- Coneixeu alguna cançó que passi al mar? Quina?
- Demaneu-los que imaginin qui són els nens i les nenes del dibuix i pregunteu-los també si els reconeixen en els llibres de les altres àrees del curs.
- Per a organitzar el treball de la unitat, la programació us permetrà adaptar els objectius, els continguts, les competències bàsiques i els criteris d’avaluació al vostre grup classe. Disposeu de la programació d’aquesta unitat en format text i en format PDF.