Què t'ha passat? (11-24)

TU JA HO SAPS!

  • Com a activitat complementària, demaneu als nens i les nenes que canviïn les vocals dels mots següents i formin paraules noves: neu (nau, niu, nou) peu (pau, piu, pou), dau (deu, diu), ulls (alls, ells), pit (pet, pot), (mi, mu), etc.
  • Com a activitat d’ampliació, llegiu-los les frases inacabades següents perquè les completin oralment i formin rodolins:
    • He vist un gripau de color _.
    • Si no vigileu, us fareu mal al _.
    • A l’estiu, molts ocells fan el seu _.
    • Prenc brou i menjo un _.
    • La Paula para la _.
    • En Manel fa volar un _.
    • En Lluís menja un tall de _.
    • L’Oriol marca un _.
  • Teniu també a la vostra disposició dues activitats interactives per a consolidar l’aprenentatge de les vocals: Les vocals (I)icones_recursos%202.ai i Les vocals (II)icones_recursos%202.ai.

TALLER ORAL...

  • Comenteu als alumnes l’objectiu de la secció: explicar alguna cosa que els hagi passat, en aquest cas, com es van fer mal.
  • Demaneu-los que escoltin atentament l’àudio del text oralicones_recursos%202.ai com a mínim dues vegades. Podeu trobar les transcripcions dels textos orals en les pàgines finals del llibre de l’alumne i en format PDF descarregableicones_recursos%202.ai.
    • Si disposeu de PDI, podeu projectar el dibuix de la pàgina d’entrada d’aquesta unitat i utilitzar l’eina del focus per a assenyalar els detalls del dibuix que us interessi.
  • Demaneu als nens i les nenes que tornin a escoltar el text i, si ho creieu oportú, formuleu-los les preguntes de comprensió oral següents:
    • Qui us sembla que és la persona que diu a en Nico i la Sira que vigilin?
    • La Sira, per què té el melic vermell?
    • Qui s’ha fet mal primer: la Sira o en Nico?
    • Qui cura en Nico? Com el cura?

Àudio

00:00

x